Betyg: 90/100

Bridgestone Blizzak Spike 3

  • Dubbdäck
  • Lanserades 2023

Rykande färska Bridgestone Blizzak Spike 3 från den japanska däckgiganten gör uppmärksammad entre på marknaden med imponerande resultat i däcktester!

BridgestoneBridgestone Blizzak Spike 3

Bridgestone Blizzak Spike 3 pris

Se aktuellt pris på Bridgestone Blizzak Spike 3 hos vår partner.
ButikLänk
BythjulSe pris

Bridgestone Blizzak Spike 3 i test 2023

UtgivareLogotypPlaceringTestad dimension
Teknikens VärldTeknikens Värld
2
225/50 R17

Omdömen om Bridgestone Blizzak Spike 3

Teknikens världs/Expressens omdöme

"Bridgestones nya dubbdäck uppvisar strålande isprestanda, men lyckas inte prestera en så pass jämnhög prestandanivå på alla underlag att det kan utmana i toppen. Det bullrar väldigt mycket och går hårt på vägen även för att vara ett
dubbdäck."

Tips! Läs vår stora sammanställning av vinterdäckstester

Vad är Bridgestone Blizzak Spike 3? Fakta

Fler dubbar

Extrema vinterförhållanden kräver exceptionella lösningar. Bridgestone presenterar sin senaste innovation, Blizzak Spike 3, med imponerande prestanda för vinterkörning. Det nya dubbdäcket har genomgått en betydande utveckling, med 35 % fler dubbar än sin föregångare och en mängd funktioner som är utformade för att ge dig bästa möjliga grepp på isiga vägar och snötäckta gator.

Ökat grepp med V-format block

För att optimera väggreppet och bromsförmågan på snö har Bridgestone utrustat Blizzak Spike 3 med ett V-format block i mitten av däcket. Denna designförbättring resulterar i en överlägsen prestanda på vintervägar, med en förbättring av kontrollen och snögreppet med imponerande 4 % jämfört med föregångaren.

2D- och 3D-sajpningar

Blizzak Spike 3 använder en smart kombination av 2D-sajpningar i mitten och 3D-sajpningar på axeln för att säkerställa ett tillförlitligt väggrepp och bromsförmåga på både snö och is. Den här innovativa tekniken ger dig tryggheten att klara även de mest utmanande vinterförhållandena.

Sicksackspår med förstärkta vinklade kanter

Sicksackspåren på Blizzak Spike 3 har förstärkta vinklade kanter, vilket ger däcket ett överlägset grepp mellan snö i spåren och snö på vägen. Detta är en avgörande funktion för att hantera de krävande snöiga vägarna och säkerställa att du kan köra med förtroende.

Bättre vattendränering och snögrepp

När det gäller is, snö och slask är vattendränering och snögrepp avgörande för en mjuk och säker körupplevelse. Bridgestone Blizzak Spike 3 har bredare tvärgående spår som förbättrar vattendräneringen och snögreppet, vilket ger dig överlägsen kontroll i dessa utmanande förhållanden.

Maximerad isprestanda med ny dubbdesign

Blizzak Spike 3 har en helt ny dubbdesign som använder wolframkarbid för att öka dubbdensiteten med hela 35 %. Detta ger en dramatisk ökning av prestandan på isiga vägar och ger dig den stabilitet och säkerhet du behöver.

Lätt aluminiumhölje för minskat vägslitage

För att minimera vägslitage har Bridgestone utrustat Blizzak Spike 3 med en aluminiumkaross som reducerar däckets vikt. Detta är inte bara bra för din säkerhet, utan också för plånboken genom att förlänga däckets livslängd.

Optimerad isgrepp med ny höljesform

Blizzak Spike 3 har en ny höljesform med rund hals, vilket minimerar iskraftsgenereringen och ger dig ett optimalt isgrepp. Detta är särskilt viktigt när du kör på isiga vägar där varje millimeter av grepp kan göra skillnaden.

Förbättrad blandningsformel för is- och våtprestanda

Den nya polymeren i Blizzak Spike 3:s blandningsformel förbättrar kiseldispersionen och resulterar i bättre prestanda på is och i våta förhållanden. Du kan känna dig säker oavsett vad vädret har att erbjuda.

Optimerad styvhet för längre livslängd

Genom att optimera styvheten mellan slitbaneblandningen och mönstret har Bridgestone inte bara förbättrat Blizzak Spike 3:s livslängd utan också dess prestanda över tid. Detta är ett däck som kommer att ge dig pålitlig och överlägsen prestanda säsong efter säsong.

Alla tester för Bridgestone Blizzak Spike 3

ÅrUtgivarePlaceringTestad dimension
2023Teknikens Värld2225/50 R17

Informationen på denna sidan är delvis baserad på data från Teknikens Värld.

Publicerad och senast uppdaterad